Zálohování minecraft serverů

Od 20.9.2019 jsme přepracovali zálohování minecraft serverů. Doteď vše fungovalo tak, že server byl zálohován kompletně celý každé 2 hodiny v případě, že na serveru nebyl navýšený diskový prostor. V případě navýšení diskového prostoru serveru, např. na 20 GB jsme pak vždy zálohování omezovali na polovinu, tedy každé 4 hodiny. U největších serverů nad 50 GB pak už byla nutná pouze 1 záloha denně. Jak jistě dokážete pochopit, takto velké servery pak není možné neustále zálohovat každé 2 hodiny, vzhledem k tomu, že na daném stroji samozřejmě jede více serverů, jejichž součet diskové kapacity již častokrát přesahuje 200-300 GB. Pokud bychom měli toto zálohovat každé 2 hodiny, tak by daný server nedělal nic jiného než v jednom kuse zálohoval. A zálohování samozřejmě není zdarma, žere procesorový čas, významně zatěžuje disk a to vše samozřejmě na úkor výkonu těch minecraft serverů.

 

Rozhodli jsme se tedy, že zálohování bude od 20.9.2019 probíhat dynamicky následovně:
V případě, že Váš mc server zabírá pod 10 GB místa na disku, nic se pro Vás aktuálně nemění. Server bude i nadále zálohován každé 2 hodiny. Do budoucna možná limit upravíme na 5 GB pokud se to osvědčí.

V případě, že Váš mc server zabírá více než 10 GB, bude četnost záloh prováděna dynamicky. Čím více GB server zabírá, tím méně kompletních záloh bude denně provedeno. Zde samozřejmě nastává problém, že pokud je server zálohován pouze jednou denně a v půlce dne se něco stane, tak příjdete o značnou část dat. Toto jsme tedy vyřešili tak, že takto velký server bude i nadále zálohován co 2 hodiny, ale místo kompletní zálohy celého serveru se vytvoří 2 nezávislé zálohy. Jedna záloha bude obsahovat pouze složku /plugins a druhá záloha bude obsahovat vše ostatní kromě pluginů a souborů mapy, tedy souborů s koncovkou .mca. Z našich zkušeností totiž mohu říct, že v drtivé většině případů lidi potřebují zálohu nahrát kvůli pluginům, configům nebo např playerdata souborům z mapy, nikoliv přímo kvůli samotným souborům mapy. Tyto zálohy si pak samozřejmě taktéž můžete v CP stáhnout a z nich si pak případně jeden konkrétní config sami vytáhnout a na server nahrát. Je daleko jednodušší stáhnout zálohu složky plugins, která má třeba 100 MB, než stahovat 30 GB zálohu celého serveru. Věříme, že toto je dobrý kompromis a povede ke spokojenosti na obou stranách :)

Typy záloh:

full - Plná záloha, záloha obsahuje kompletní server. Při obnově této zálohy je celý obsah FTP vymazán a poté je daná záloha zpět nahrána.
plugins - Částečná záloha, obsahuje pouze složku /plugins, neobsahuje však obrázkové soubory dynmapy, databáze coreprotect a případně další velké soubory. Při obnově této zálohy nejsou žádná data z FTP vymazána a záloha pouze přepíše obsah původních souborů.
other - Částečná záloha, obsahuje vše ostatní kromě složky /plugins a samotných souborů mapy (přípona .mca). Obnova souborů probíhá stejně jako v předchozím případě.

Vyzkoušejte si Control Panel

Control PanelVerze 7504 (10.12.2019)

FakaHeda ceny

  • 105,00 Kč4,20 €
Vítejte na stránkách FakaHeda game hostingu!
Přihlášení

Tato stránka využívá cookies. V případě, že nesouhlasíte s ukládáním souborů cookies na Vašem zařízení, opusťte tuto stránku. Souhlasím