Pokračování úspěšného Dragon Age: Origins se vrací zpět do Fereldenu. Hlavním hrdinou se tentokrát stává Hawke (pohlaví si vyberete na začátku hry), v ději započatém útokem na Lothering, z něhož hlavní protagonista uteče s přeživšími členy své rodiny. Příběh je vyprávěn nelineárně – formou dialogu dvou postav u táborového ohně. Díky nechronologické naraci se tak děj paralelně dotýká událostí, jež jsou známy již z původní hry a jejích datadisků. Určité dění ve světě lze ovlivnit importem savu z předchozího dílu, v případě že ho nemáte, nebo jste původní Dragon Age nehráli, si stačí vybrat ze tří přednastavených možností.
Hlavní změnou má být příklon k filmovějšímu zpracování rozhovorů, podobně jako tomu bylo u Mass Effectu. Hráč si vybírá z několika kruhových možností, podle nichž postava – nyní již kompletně nadabovaná – odpoví tak, aby to v kontextu dané situace vyznělo co nejpůsobivěji. Hlavní hrdina má, stejně jako v prvním díle, na výběr ze tří povolání – válečník, mág a lotr. Poněkud přístupnější se staly i boje, v nichž se přikročilo k několika kompromisům, aby byly zvládnutelné i pro jedince naladěné na akčnější strunu. Vyprávěný příběh o Hawke se pak pohybuje v rozmezí deseti let, v nichž se toto jméno vrylo do podvědomí takřka všech obyvatel v Thedasu. Grafické zpracování je lehce zaobalené do komiksové stylizace a je o něco temnější než u prvního dílu.
Postupně ke hře přibyly tři rozšíření. The Exiled Prince přidávající nového společníka a tři s ním spojené úkoly. Legacy s dějovou linkou ve staré a zdánlivě opuštěné pevnosti Šedých strážců. A Mark of the Assassin o infiltraci a loupeži relikvie z přísně střeženého Orlesianského panství.